نکاتی درباره انتخاب دستگاه جوجه کشی مناسب

انتخاب دستگاه جوجه کشی : برای انتخاب دستگاه جوجه کشی چه فاکتورهایی را مد نظر داشته باشیم ؟ قیمت مناسب و ارزان ؟ کیفیت گارانتی و خدمات پس از فروش ؟ و یا هرسه این موارد

 

 

پیدا کردن جواب این سوالات با وجود سایت هایی که همه ادعا می کنند بهترین سازنده ی دستگاه جوجه کشی در دنیا هستند. کار سختی است اما ما در این مقاله به این موضوع می پردازیم که چطور یک دستگاه جوجه کشی ارزان و با کیفیت که گارانتی واقعی دارد و دارای خدمات پس از فروش خوبی است خریداری کنیم .برای انتخاب دستگاه جوجه کشی مناسب به نکته های زیر توجه کنید :

نکات مهم در انتخاب دستگاه جوجه کشی

در کشور ما به جز وارد کننده های دستگاه های جوجه کشی خارجی صنعتی و خانگی سه نوع تولید کننده هم وجود دارد :

1 تولید کننده های دستگاه جوجه کشی صنعتی

2 تولید کننده های دستگاه های جوجه کشی نیمه صنعتی و خانگی

3 سازنده های خانگی یا همان محلی .

روش تولید دو دسته ی اول عموما صنعتی و نیمه صنعتی می باشد و روش تولید دسته سوم به صورت دستی و خانگی می باشد .

به علت اینکه دسته سوم روش تولید حرفه ای و ساخت مهندسی ندارد و از قطعات نامناسب استفاده می کنند و نقشه ی مهندسی ندارند در اکثر موارد دچار مشکل می شوند و جوجه کشی را برایمان هزینه آور می کنند .

دستگاه جوجه کشی این سازنده ها اصولا گارانتی واقعی و پاسخگویی ندارند .معمولا قیمت دستگاه های جوجه کشی آنها یا خیلی ارزان هستند یا از متوسط قیمت بازار بالاتر می باشند .که در هر دو صورت بهتر است نخرید چون کسی پاسخ گوی مشکلات و معایب آنها نیست و خریدار اول و آخر خودتان می باشید .

دستگاه جوجه کشی خیلی ارزان نخریم

سازنده های دستگاه جوجه کشی ارزان چه محلی و چه شرکتی فقط به دنبال این هستند که ماشین جوجه کشی بفروشند و از آن سود و در آمد کسب کنند چون فکر می کنند ساخت یا فروش دستگاه جوجه کشی سود زیادی دارد .

با گرفتن میانگین قیمت قطعاتی که در یک دستگاه جوجه کشی استاندارد وجود دارد می توان فهمید که قطعاتی که در این دستگاه ها استفاده شده نامرغوب بوده که اصلا مناسب یک دستگاه جوجه کشی که حداقل 10 سال عمر مفید دارد نمی باشند وباید بدانید که این افراد به خاطر اینکه برای سود وارد بازار شده اند هرآن ممکن است از بازار خارج شده و شما بمانید و دستگاه معیوبی که هیچ نقشه ی مهندسی پشت آن نمی باشد .

نباید هرگز فریب عنوان فرد سازنده را بخورید (آقای مهندس …) چون مهندس بودن فرد دلیل این نمی باشد که دستگاه ساخت مهندسی دارد .

دستگاه جوجه کشی خیلی گران نخریم

کسانی که دستگاه های جوجه کشی خارجی وارد می کنند چون دلار گران است دستگاه جوجه کشی را خیلی بالاتر از قیمت بازار می فروشند . اگر شما مشکل مالی ندارید می توانید آنها را خریداری کنید چون بعضی از آنها برندهای خوبی می باشند ولی ناگفته نماند که اکثر آنها یک مشکل عمده دارند و آن هم نداشتن خدمات پس از فروش است ودر صورت خرابی کسی پاسخگو نیست .

این وضعیت در همه ی کالاهای وارداتی غیر معتبر وجود دارد و مسئله ی دیگری که وجود دارد این است که کارکردشان با کارکرد دستگاه های داخلی مشابه فرق چندانی ندارد و در خیلی از موارد هم حتی از نظر تکنولوژی از دستگاه های داخلی عقب تر می باشند و نباید صرفا جهت خارجی بودنشان و اینکه تُرک ،ایتالیایی ،کره ای و … هستند هزینه های گزافی پرداخت کنیم .

البته این را هم باید بدانید که جدیدا بعضی از تولید کنندگان داخلی هم بدون اینکه ارزش افزوده ی زیادی بر دستگاه خود ایجاد کنند قیمت هایشان را گران تر از قیمت بازار کرده اند و از این گروه هم نباید دستگاه خریداری کرد زیرا به صرفه نمی باشد و دستگاه های مشابه و یا حتی بهتری با قیمت مناسب می توان تهیه کرد .

از سایت های غیر معتبر خریداری نکنیم

متاسفانه باید گفت که در سالهای اخیر بعضی از افرادی که در زمینه ی تولید و ساخت دستگاه های جوجه کشی تخصصی ندارند و صرفا کار سایت و وب سایت انجام می دادند ، دنبال فروش دستگاه جوجه کشی رفتند و حتی به ساختن دستگاه جوجه کشی دست زدند که نتیجه اش ساخت و عرضه ی دستگاه جوجه کشی ارزان و بی کیفیت شد وفقط باعث شکایت مردم و اعتراضشان شد اما باید گفت که متاسفانه مردم هنوز هم آن ها را خریداری می کنند.

البته باید گفت که جدیدا یکسری از سایت های غیر معتبر هستند که روشی جدید در پیش گرفته اند و آن این است که عکس دستگاه های شرکت های را در سایت خودشان می گذارند و آن ها را زیر قیمت بازار قیمت گذاری می کنند که این روش مسلما برای گمراهی مشتری می باشد .

در انتخاب دستگاه جوجه کشی دقت داشته باشیم

اما سایت معتبر کدام سایت است

1_ باید سایت وابسته به یک شرکت دستگاه جوجه کشی معتبر باشد و از سابقه ی ایجاد سایت و سابقه ی شرکت به سرعت می توان اعتبار سایت را حدس زد .

2_ یک سایت معتبر تلفن تماس و آدرس واقعی دارد .

3_ سایتی معتبر است که نماد ساماندهی و درگاه فروش دارد .

 

فریب گوگل را نخوریم

برای انتخاب دستگاه جوجه کشی باید توجه داشته باشید که هر سایتی در صفحه ی اول تا پنجم گوگل بود، صرفا معتبر نمی باشد امروزه روش های زیادی برای صفحه ی اول بودن است و البته نمونه ی این سایت های غیر معتبر برای مردم دردسر زیادی به وجود آورده است.اکثرا ما امروزه برای خریدمان به گوگل سر می زنیم وبا یک سرچ کردن ساده و اکتفا به چند گزینه بعد از چند تماس خرید خود را انجام می دهیم.

در صورتی که حق انتخاب نداشته ایم و امروزه بعضی از شرکت ها برای فروش بیشتر سایت های زیادی ایجاد می کنند و با روش های درست و نادرست صفحه ی اول و دوم گوگل را پر می کنند که همه ی آن ها زیر نظر یک شرکت هستند و گوگل این را تشخیص نمی دهد . برای اینکه به مشکل دچار نشویم باید چند صفحه از گوگل باز کنیم و شرکت های متفاوتی را پیدا کنیم .بعد از تحقیق و مقایسه ی دقیق خریدمان را انجام دهیم .

البته بهتر است به اطرافمان توجه کنیم و از مردم در بازار کمک بگیریم و از نظرشان استفاده کنیم .

از شرکت هایی که مشاوره ندارند و یا مشاوره ی ضعیف دارند خرید نکنیم

چون خیلی از ما تجربه نداریم یکی از مهمترین امور، مشاوره در جوجه کشی و مدیریت دستگاه جوجه کشی است به همین علت داشتن یک مشاوره امری ضروری است .

شرکت های معتبر این کار را برای ما ساده کرده اند و به همراه دستگاه جوجه کشی یک دفترچه و سی دی آموزشی می فرستند و از آن مهم تر این است که ما در طول سال های استفاده از دستگاه مشاوره ی تلفنی داریم . اما شرکت های غیر معتبر و سازنده های خانگی این مزیت را ندارند و شما تنها هستید .

انتخاب دستگاه جوجه کشی که گارانتی و خدمات دارند

برای انتخاب دستگاه جوجه کشی باید از شرکت هایی خرید کنید که معتبر و صاحب نام هستند و گارانتی آنها واقعی است . البته این شرکت ها هم در ارائه ی خدمات تفاوت دارند و برای اینکه بفهمید کدامشان بهتر است می توانید از شرکت ها لیستی از مشتریان را دریافت کنید و از آن ها پرس و جو کنید و همچنین به نظرات مردم در سایت و شبکه های اجتماعی هم می توان بسنده کرد .

نکته مهم دیگری که در خرید و انتخاب دستگاه جوجه کشی وجود دارد فاصله ی شما با شرکت فروشنده است . شرکت هایی که از شما دور هستنند (شهرستانهای دور) و یا نمایندگی های خوبی ندارند خدمات مناسبی نمی توانند بدهند .

 انتخاب دستگاه جوجه کشی  با قیمت مناسب با گارانتی

اگر همه ی موارد بالا را رعایت کنیم برای این کار ، حتما می توانیم برای انتخاب دستگاه جوجه کشی ، به یک سایت معتبر که متعلق به یک شرکت تولید کننده ی دستگاه جوجه کشی معتبر است برسیم و با خیالی راحت خریدمان را انجام دهیم .

چطور یک شرکت تولید کننده می تواند دستگاه جوجه کشی با قیمت مناسب و با کیفیت تولید کند ؟

الف) خرید جنس با کیفیت عمده و با کیفیت بالا :

شرکت های صنعتی به دلیل خرید زیادی که دارند می توانند قطعات را با قیمتی مناسب بخرند .

ب) روش تولید صنعتی :

چون شرکت های صنعتی روش تولید صنعتی دارند در سال چند هزار دستگاه تولید می کنند ، هزینه هایشان پایین می آید و نتیجه اش تولید دستگاه ارزان و با کیفیت می شود.

ج) به دلیل کنترل هزینه های جاری و خدماتی خود شرکتهای حرفه ای قیمت دستگاه جوجه کشی را می توانند پایین بیاورند .

و همچنین دلیل های مدیریتی دیگری که ساخت دستگاه جوجه کشی را برایشان به صرفه می کند .

در پایان مطلب باید گفت که یک خرید خوب لازمه ی یک تولید حرفه ای است و اگر شما هم می خواهید یک تولید کننده ی حرفه ای پرورش جوجه و دارای مزرعه ی پرورش حرفه ای شوید، خرید خوب داشته باشید . در انتخاب دستگاه جوجه کشی نباید عجله کرد و تحت تاثیر مزیتهای غیر ضروری در دستگاه قرار بگیریم و به مطالب بالا هم فکر کنیم.

 

 

 

برای اطلاع از موجودی مجموعه و دریافت قیمت ها در کانال تلگرامی ما عضو شوید

 

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *