مرغ و خروس ابریشمی

مرغ و خروس ابریشمی

یکی دیگر از نژاد های مرغ زینتیمرغ و خروس  ابریشمی می باشد این مرغ دارای ظاهری بسیار زیبا و دوست داشتنی است.

مرغ و خروس ابریشمی بومی قاره آسیا و کشور چین می باشد این مرغ ها دارای ظاهری متفاوت از دیگر نژاد های مرغ است .

مرغ و خروس ابریشمی دارای ترکیبی عجیب هستند آنها جثه ای کوچک و اندامی ریز دارند استخوان و پوست  مرغ ابریشمی به رنگ سیاه بوده و بر خلاف دیگر دیگر نژاد ها که عقلب دارای ۴ انگشت می باشند این پرنده ۵ انگشتی است.

پرهای مرغ ابریشمی بسیار غیر معمول به شکل ابریشم است و در رنگ های مختلفی موجود است.

این مرغ خاص با نام مرغ اطلسی هم معروف می باشد .

مرغ و خروس ابریشمی با توجه به ظاهر خاصو متفاوتش بیشتر به عنوان یک نژاد زینتی و نمایشی پر طرفدار پرورش داده می شود .

مرغ ابریشمی ترجیح می دهد در مناطقی که دارای آب و هوای معتدل و خنکی هستند زندگی کند این پرنده زیبا جز اهلی ترین پرندگان جهان به شمار می رود و به راحتی در کنار انسان ها زندگی می کند .

مرغ های ابریشمی مادران خوبی هستند و نسبت به  مرغ های زینتی تخم گذاری خوبی دارند آنها به طور متوسط در هر هفته تعداد ۳ عدد تخم می گذارند.

مرغ های ابریشمی به قدر توانی در امر بزرگ کردن جوجه ها دارند که از آنها برای پرورش جوجه های دیگر نژاد ها استفاده می شود .

تا به حال کسی نتوانسه به طور دقیق بگوید که مرغ های ابریشمی ار ترکیب چه نژادی بوجود آمده اند اما به طور یقین این نژاد متعلق به کشور چین می باشد و زاد گاه آن کشور چین است.

اگر بخواهیم زادگاه های دیگری برای مرغ ابریشمی یا مرغ اطلس نام ببریم می توانیم به کشور هند و جاوا اشاره کنیم که البته در این کشور ها با نام مرغ خز دار مشهور می باشند .

در سال ۱۸۸۰ میلادی امرغ های ابریشمی به کشور های اروپایی و امریکایی برده شد و در کشور آمریکا با استاندار های جهانی به ثبت رسید.

تا جایی که در قرن ۲۱ این پرنده به عنوان یکی از محبوب ترین نژاد های پرندههای خانگی در بین مردم شناخته شد .

در کشور های آمریکایی مرغ و خروس ابریشمیدارای استاندار جهانی نمی باشند .

در این قاره شرایط آب و هوای و البته دستکاری های ژنتیکی باعث شده که مرغ های ابریشمی از اندازه های اصلی خود کوچکتر شوند که به این گونه از مرغ های ابریشمی لقب بانتام داده شده

ولی در کشور های اروپایی مرغ های ابریشمی در استاندارد های جهانی هستند.

مقدار وزن جنس نر ابریشمی در نمونه اصلی  در زمان بلوغ ۲ کیلو گرم و در جنس ماده ۱.۵ کیلو گرم می باشد .

امروزه نژاد های مرغ زیادی از گونه مرغ ابریشمی به دست ۀمده که بارز ترین این نژاد بانتام ژاپنی می باشد که در کشور های بریتانیا و هلند رواج زیادی دارد .

یکی از دیگر ویژگی های مرغ ابریشمی دارا بودن پنجه اضافی آنها است در مرغ های ابریشمی پاها دارای پنج و در بعضی از مواقع شش انگشت است که دلیل ژنتیکی دارد .

مرغ و خروس ابریشمی را از نظر حالت پرها می توان به دو گروه تقسیم نمود یکی از این نمونه دارای پرهای سیخ و دیگری دارای پرهای حالت دار و نرم تری میباشند.

مرغ های ابریشمی دارای گوشت پوست وبافتی به رنگ خاکستری می باشند که از طریق جهش ژنتیکی ایجاد شده این ویژگی در مرغ های که زادگاهشان آسیای مرکزی است وجود دارد .

مرغ های ابریشمی هچرهای خوبی به شمار می ایند و در سال قادر به تخم گذاری تعداد ۱۰۰ عدد تخم می باشند .مرغ های ابریشمی دارای طبیعی لطیف و آرامی میباشند وگاهی مورد خشم دیگر پرندگان قرار می گیرد.

برای تهیه تخم نطفه دار یا جوجه این نژاد به قسمت فروشگاه سایت مراجعه کنید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *